onsdag 25. mai 2011

Råteksten til neste bok er ferdig



Råteksten - eller kladden, om du vil - til min neste roman er levert til redaktøren min i Aschehoug. Det betyr slett ikke at boken er ferdig. Nå begynner det morsomme arbeidet - nemlig å finpusse, stryke og legge til, ornamentere, foredle de handlingstrådene som har potensiale og dempe eller fjerne alt som ikke fungerer. Dette arbeidet regner jeg med å bruke resten av året og litt inn i nyåret på. Dessuten skal jeg bruke endel tid på en såkalt beriket e-bokversjon - altså med mye tilleggsstoff og bilder.

Jeg vil ikke si for mye om romanen ennå, utover at det er en ny Bjørn Beltø-bok i samme gate som Sirkelens ende, Paktens voktere og Lucifers evangelium. Forutsatt at Aschehoug liker boken og vil utgi den, regner jeg med at den utkommer på våren/forsommeren neste år.

Akkurat nå er manuskriptet på ganske nøyaktig 99.000 ord - eller 600.000 tegn. En tykk bok, med andre ord - i trykt form vil den ende et sted mellom 500 og 600 sider.

10 kommentarer:

tonje boganes sa...

Så bra!
Gleder meg til å lese boka når den er kommer ut!

Hildegunn sa...

Jippi! Bjørn Beltø er den tøffeste jeg kjenner:D

Eirin Bjørnstad sa...

Så flott! Nå ble jeg glad. Har lest Sirkelens ende, Paktens voktere og Lucifers evangelium, alle tre fantastiske bøker av høy klasse! Du holder internasjonalt nivå!

I dag kjøpte jeg Åndebrettet for å lese noe litt annet av deg, også. Den lover godt!

Alt godt og lykke til med boka!

Eirin

Else sa...

Ahhh.. Gleder meg :)

Tom Egeland sa...

Takk for hyggelige hilsener!

Linn sa...

Åh, no blei eg glad! Gleder meg :)

Torbjørn sa...

Nå ble alle bøkene om Bjørn Beltø lest på litt over tre uker her i gården, så dette virker meget lovende :)

Anonym sa...

Ah, det gleder jeg meg til! Elsker bøkene dine, for der må en tenke samtidig som man leser.

Torill K sa...

ooOOOOOoo. Gleder meg allerede:)

larstobi sa...

Hurra! Jeg pleier alltid å glede meg til din neste roman, og intet mindre denne gangen. Fedrenes løgner var fantastisk. Favoritten er Sirkelens ende! :-)

Enig med smakebiten og Hildegunn!

Bjørn Beltø er helten!